Дорожньо-будівельна спецтехніка

Дорожньо-будівельна спецтехнікаБульдозери, екскаватори та навантажувачі відносяться до універсальної спецтехніки, використовуваної при роботах з прокладання доріг. Але існує й інша дорожньо-будівельна спецтехніка, без якої складно уявити виконання робіт при веденні сучасного дорожнього будівництва.
Автогрейдер — спецтехніка, широко використовувана для будівництва доріг. Автогрейдер застосовується при обробці земляного дорожнього полотна, вирізанні кюветів, профілюванні поверхонь і бічних укосів виїмок і насипів. Така спецтехніка також використовується, щоб додати елементам полотна дороги необхідні поперечні і поздовжні ухили.

Автогрейдери з великою потужністю використовуються при зведенні земляного полотна доріг у нульових відмітках. На відміну від бульдозера автогрейдер має колісний хід, більшу маневреність, можливість змінювати кути установки відвалу і виносити його в сторону. Зазвичай крім бульдозерних відвалів автогрейдери оснащуються кірковщиками, використовуваними при розтині щільного грунту, зношеного дорожнього полотна, а також при сколюванні льоду і пр. Для виконання дорожньо-будівельних робіт застосовуються також причіпні грейдери. У цих випадках спецтехніка представлена ​​рамою на пневматичних колесах, ножем і гідравлічним устаткуванням. Рух причіпного грейдера виконується за допомогою трактора.

Розподільник щебеню виконує роботи з підготовки полотна дороги до укладання асфальту. Як правило, розподільником щебеню служить навісне обладнання, встановлене на тракторі і агрегируєме з трактором через навісну систему. Розподіл щебеню виробляє живильник. Такий живильник працює зі швидкістю, що залежить від необхідної товщини шару укладання. Щебінь розташовується в бункері, з двох сторін якого знаходяться відкидні площадки обслуговування. Оператор має можливість контролювати роботу з розподілу щебеню і подавати команди машиністу, перебуваючи на одному з майданчиків обслуговування. До різновидів такої спецтехніки відносяться бітумощебнєрозподільник і перевантажувач щебеню на узбіччя.

Спецтехніка гудронатор — авторозподільник бітуму використовується для рівномірного розливання на полотні дороги холодної бітумної емульсії або гарячого бітуму. Гудронатори оснащені сучасними розливними пристроями, що дозволяють виконувати підтримування в автоматичному режимі заданого обсягу в’яжучих речовин. При цьому швидкість руху гудронатора не впливає на дотримання встановленого обсягу в’яжучої речовини на один квадратний метр дорожньої поверхні.

Самим основним для роботи гудронатора є точність дозування. При надходженні бітуму більше норми траса може «розповзтися», а недолив може привести до дуже швидкого викришування щебеню. В’яжучий матеріал зазвичай підігрівається пальником на дизельному паливі з можливістю автоматичного регулювання встановленої температури і контролю над процесом горіння. Очищення системи розподілу (системи трубопроводів, розподільної штанги і бітумного насоса) роблять за допомогою палива методом продувки стисненим повітрям, що дає можливість видавлювати тому в цистерну залишки бітуму.

Дорожньо-будівельна спецтехнікаБезконтактне перевантаження використовуваних сумішей з автосамоскидів в бункер асфальтоукладача дозволяє підвищити темпи і продуктивність укладання сумішей, а також поліпшити якість дорожнього покриття. Спецтехніка перевантажувач дає можливість виключати гранулометричні і температурну сегрегацію доставляючих сумішей. Конструкція перевантажувача складається з приймального ковша, накопичувального бункера і стрічкового транспортера. Автосамосвал вивантажує суміш у приймальний ківш перевантажувача, який оснащений перемішуючим шнеком. При цьому відбувається рівномірне перевантаження асфальтової суміші в накопичувальний бункер по стрічковому транспортеру. В Україні поки немає власного виробництва перевантажувачів, а використовують, як правило, перевантажувачі фірм Dynapac, Vogele і Roadtec.

Спецтехніку асфальтоукладальники використовують при укладанні асфальтобетонних сумішей на дорожнє полотно. Конструкція ходової частини асфальтоукладальників визначає поділ цієї спецтехніки на гусеничні асфальтоукладальники і колісні асфальтоукладальники. Сучасні машини володіють високим ступенем автоматизації робочих процесів — при збереженні швидкості і напрямку руху, і подачі асфальтобетонної суміші. Автоматична система нівелювання забезпечує рівність укладання.

Обігрів плити, як правило, виконується за допомогою зрідженого природного газу, хоча підігрів за допомогою електричного способу є екологічно чистим і більш безпечним. Конструкція асфальтоукладача включає вигладжуючу плиту, трамбуючий брус та ін. Пульт управління цією спецтехніки зазвичай здатний переміщатися поперек всієї автомашини, а крісло оператора можна переміщати навіть за габарити техніки для забезпечення необхідного огляду. Звичайні робочі функції асфальтоукладача полягають у підтиску-розвантаженні дорожньої плити, регулюванні шнеків по висоті, зупинці систем і агрегатів, а також у відновленні процесу роботи у встановленому режимі. Асфальтоукладальники на колісному ходу мають більш високу маневреність і транспортабельність порівняно з такою спецтехнікою на гусеничному ходу.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Проверка комментариев включена. Прежде чем Ваши комментарии будут опубликованы пройдет какое-то время.