Обробка дерева

Автор: | 3 сентября 2011

stolyarОбробка дерева — це ремесло, якому людина навчилася вже дуже давно. Дерево легко піддається обробці інструментом, при цьому досить міцне і легке, завдяки чому дерев’яні вироби здавна займають почесне місце в побуті людей.

Столярне мистецтво з’явилося з теслярської справи після того, як почали з’являтися більш складні інструменти обробки дерева, коли майстри отримали можливість виготовляти гладкі й рівні поверхні і точні деталі. Адже вміння обробити і точно з’єднати частини дерева це і є по суті столярне мистецтво. Перед тим, як з’явилася обробка, столярні роботи проводили прямо в масиві дерева.

У наш час в хід йдуть як дошки та бруси, так і набірний шпон, для якого необхідна міцна дерев’яна основа. Якщо дошки і бруски використовуються і в самій конструкції виробу, так само як і в облицювальної його частини, то шпон виключно для облицювання. Раз вже природа столярного матеріалу за всі ці роки ніяк не змінилася, то методи і прийоми обробки дерева теж залишилися колишніми. Змінився і удосконалився лише інструмент, який полегшує столярові його працю.instrumentРізні породи дерева розрізняються своєю будовою, своїм кольором і міцністю. Виходячи з цього до них треба застосовувати різні методи обробки. Столяру необхідно знати плюси і мінуси різних порід, знаходити в заготовках частини, більш підходящі для облицювання, він повинен уміти гармонійно і точно соеденить у виробі різні породи дерева. Міцність виробу залежить від якості з’єднання окремих частин між собою, тому і необхідно правильно підбирати тип зв’язки і обробки з’єднань і матеріали.

Деревина ж по різному піддається обробці фарбами, лаками і поліруванню. Породи дерева по різному піддаються фарбуванню, деякі добре приймають забарвлення, деякі погано, одні породи поліруються краще за інших. І столярові дуже важливо розуміти всі особливості обробки дерева різних порід.

Частини вироби можуть мати один і той самий розмір, але при цьому абсолютно різну ширину і товщину, і робота майстра зокрема полягає ще й у тому, щоб правильно підібрати ці розміри і з естетичної точки зору. Виходить що обробка деревини включає в себе поряд з робочою ще й творчу частину. При цьому столяр повинен уміти гармонійно поєднувати у своєму виробі різні породи.

Через появу автоматизованих методів обробки дерева останнім часом стала пропадати зв’язок між будовою деревини та форми самого виробу. У результаті з’явилися неправильні з точки зору художнього стилю і логіки рішень. Такі рішення неможливо виконати руками, вони пояснюються лише заводський технологією виробництва, такі як наприклад склейка гнутих кутів, і т.д. Не можна орієнтуватися на них при виготовленні виробу. Пристрій дерев’яних виробів можна зрозуміти лише досліджуючи столярні роботи минулих років. Всі ті роботи зроблені за всіма правилам конструкції та їх частини соеденіни відповідно до необхідними умовами експлуатації. Це можна помітити по напрямку волокон у частинах вироби. Однак обмежуватися логікою будови старовинних виробів і копіювати їх форму зовсім необов’язково.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Проверка комментариев включена. Прежде чем Ваши комментарии будут опубликованы пройдет какое-то время.