Призначення, переваги і недоліки, основні параметри, загальний устрій, технічна характеристика електронавантажувачів і автонавантажувачів (частина 1)

Для роботи всередині вагонів і складів закритого типу необхідні малогабаритні навантажувачі, що володіють високою маневреністю. У закритих приміщеннях використовуються електронавантажувачі і автонавантажувачі, обладнані нейтралізаторами вихлопних газів, а на відкритих складських майданчиках — автонавантажувачі.
Основні виконавчі механізми авто-і електронавантажувачів аналогічні. Навантажувачі постачають уніфікованими механізмами зіштовхування вантажу з вилок; механізмом перекидання ковша; бічними або вертикальними стисками для захоплення і утримання вантажу; механізмом, що призводить в дію грейферний захват; механізмом нахилу або висунення рами вантажопідйомника; механізмом повороту і переміщення вил в горизонтальній площині та ін.
Кожен навантажувач характеризується своїми розмірами, радіусом повороту, висотою підйому вантажу, вантажопідйомністю, робочими швидкостями, продуктивністю, стійкістю і масою.

Габаритні розміри і радіус повороту визначають маневреність навантажувача, можливість проходу його в двері складів, вагонів, в трюми судів, а також ширину проїздів у складах. Висота підйому вантажів визначає висоту штабелів і впливає на ефективність використання складів.

Робочі швидкості навантажувача (пересування, підіймання та опускання вантажу, нахилу рами вантажопідйомника) визначають його продуктивність.
Колісні навантажувачі випускаються на трьохопорне і чотирьохколісні шасі. При трьохопорному шасі керованим зазвичай є одинарне колесо. Такі навантажувачі мають найбільш простий механізм повороту і відрізняються підвищеною маневреністю, оскільки вимагають менше місця для розвороту. При чотирьохколісному шасі керовані колеса при маневруванні навантажувача повинні повертатися на різні кути. Це істотно ускладнює механізм повороту, зазвичай виконується із застосуванням рульової трапеції. Керованими є, як правило, задні колеса. Вантажівки з трьохопорним шасі менш стійкі до бічного перекидання, ніж чотирьохколісні.
Ходові колеса навантажувачів можуть бути обладнані пневматичними або масивними гумовими шинами. Перші використовують при роботі на відкритих майданчиках, другі — в закритих приміщеннях.
Електронавантажувачі використовуються для навантаження і вивантаження тарно-штучних вантажів у вагони, для роботи в складах, цехах, трюмах суден. Вантажопідйомність 0,8 .., 2,0 т, висота підйому вантажу 2,0 … 4,5 м.

Пристрій електронавантажувача наведен на малюнку.

Конструкція електронавантажувача

Конструкція електронавантажувача

На рамі 19 навантажувача жорстко закріплений ведучий міст 10, обоє ходових колеса якого отримують обертання від електродвигуна 13 за допомогою механічного диференціала. Задній міст 17 підресорені до рами 19 і обладнаний двома колесами, керованими водієм навантажувача за допомогою рульового колеса 2, черв’ячного редуктора 6, рульової тяги 18 і рульової трапеції, тяги якою кінематично пов’язують обидва колеса.
Рама 1 вантажопідйомника консольно змонтована над ведучим мостом за допомогою двох шарнірів 9 і забезпечена двома циліндрами 8 нахилу її вперед або назад. Корпуси гідроциліндрів і їх штоки шарнірно пов’язані відповідно з рамою навантажувача і рамою вантажопідйомника. Вертикально-рухома каретка 11 вантажопідйомника оснащена закріпленими на ній вантажозахоплювальними пристроями, наприклад, вилами 12. На навантажувачі змонтована гідростанція, що містить електродвигун 15, гідронасос 14, бак, мастилопроводи і гідророзподільну апаратуру 4, управління якою здійснюється водієм за допомогою рукояток 3.
У приладовому відсіку 7 поряд з гідророзподільною апаратурою встановлена також апаратура електрокерування механізмом пересування, гідростанцією, сигналізуючими і освітлювальними приладами. На рамі навантажувача над заднім мостом змонтована акумуляторна батарея 21, що виконує і роль противаги, а під нею на кронштейні підвішен пусковий опір 16. Сидіння 22 водія закріплено на верхній кришці батареї. Навантажувач обладнаний ножним гальмом з приводом від педалі 5 і ручним гальмом стоянки з приводом від рукоятки 20.

Схема трьохопорного малогабаритного електронавантажувача наведена на малюнку.

Схема трьохопорного малогабаритного електронавантажувача

Схема трьохопорного малогабаритного електронавантажувача

Ці електронавантажувачі використовуються в основному для навантаження і розвантаження вантажів з контейнерів.

Електроштаблер з висувним в поздовжньому напрямку вантажопідіймачем призначений для укладання в штабелі, зняття з них і переміщення на відстані 20 … 30 м пакетованих вантажів масою до 2 т в закритих складах з підлогами, що мають асфальтне або цементно-бетонне покриття.

Електроштабелер з висувним в поздовжньому напрямку вантажопідіймачем

Електроштабелер з висувним в поздовжньому напрямку вантажопідіймачем

Шасі електроштаблера складається з двох винесених вперед паралельних балок 1 і спирається на чотири колеса 2, з яких два переднє і праве заднє — опорні, а ліве заднє — рульове і одночасно ведуче. Передні колеса встановлені по кінцях балок шасі. Заднє опорне має кріплення рояльного типу і може самовстановлюватися при повороті машини. Рама вантажопідйомника 3 переміщається вперед (тому) по напрямних вздовж балок шасі і може нахилятися вперед до 2 ° і назад до 5 °. На каретці 4 встановлюються різні змінні вантажозахоплювальні пристрої.
При захопленні або укладанні вантажу вила висуваються за виносні опори, і в цих умовах вантаж врівноважується масою електроштаблера. При транспортуванні вила висуваються так, що вантаж розміщувався над виносними опорами, а його центр ваги знаходився в межах колісної бази машини (всередині опорного контуру), що збільшує його стійкість.
Є конструкції штабелерів з висувним і поворотним вантажопідіймачем.
Особливу групу складають електронавантажувачі, що виготовляються у вибухозахищеному виконанні. Вони призначені для застосування в приміщеннях з вибухонебезпечним середовищем, відносною вологістю до 80% і температурою від -20 до +40 С на відкритих майданчиках підприємств хімічної, газової, нафтової та інших галузей промисловості.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Проверка комментариев включена. Прежде чем Ваши комментарии будут опубликованы пройдет какое-то время.